Case
ODENSE HÅNDBOLD
VIGTIGT INITIATIV

Unge piger mistrives

Næsten 50 % af alle danske piger under 19 år har været til psykolog. De vokser op i en usund perfekthedskultur, hvor de hele tiden skal være de bedste, de smukkeste, de dygtigste.

Det er et pres, ingen kan leve op til, og derfor stopper næsten 2 ud af 3 piger til sport i teenageårene.

Vores kunde, Odense Håndbold, indså at de var en del af problemet. Derfor startede vi initiativet #TimeoutForPiger i samarbejde med organisationen GirlTalk i et forsøg på at gøre en forskel.

Med vores målrettede PR-strategi fik vi startet samtalen, som hurtigt spredte sig til flere sociale medier, Instagram, TikTok, Facebook og LinkedIn, og budskabet blev hurtigt respostet og delt af både influenter som Molly Egelind, Julie Ølgaard og Neel Rønholt og helt almindelige danskere. Emnet gjorde stort indtryk hos modtagerne, som viste deres støtte i kommentarfelterne og indbakkerne med flere tusinde kommentarer, beskeder og omtaler.  Og pludselig var vi live på TV 2.

PLAY

Tallene viser, at vi er nået rigtig langt ud.
Organisk reach – 1.884.650. PR-værdi – 1.125.793 kr.

#TimeoutForPiger har spredt sig på rekordtid og skabt den samtale, vores samfund har brug for. Den samtale, vores piger har brug for. Og den katalysator, der kan være med til at ændre den verden, de vokser op i. Så de ikke har brug for en timeout, men bare kan være det, de er. Piger.

PLAY
CONTACT

Martin har +20 års erfaring fra toneangivende danske og internationale bureauer, der dækker sparring og strategisk udvikling for de største C25-virksomheder, nye mindre startups og offentlige kunder. Og så er han tilfældigvis også et rart menneske, der altid gerne vil snakke. For eksempel med dig.

Executive Commercial Director
Martin Vibe