Case
NETFLIX
CAMPAIGN

Der var et yndigt land

Netflix bad os om at lauche The Rain – en post-apokalyptisk, coming-of-age serie – for hele det nordiske marked. Cool brief, ik?

Men i stedet for at dykke ned i overlevelsesklichéerne opdagede vi, at showet handlede om noget større end det: Identitet. For hvem er man som en ung dansker, når alt det, du kender, er væk?

For at sætte gnist til vores strategi tog vi fat i det mest danske, vi overhovedet har – vores nationalmelodi – og omskrev den fra nutid til datid. Fra ”Der er et yndigt land” til ”Der var et yndigt land.”

Sangen blev sunget af en af Danmarks mest populære sangerinder Oh Land, og blev brugt i seriens trailer, på outdoor og på sociale medier. Og uden at afsløre alt for meget blev The Rain en så stor succes, at der siden er kommet to sæsoner mere.

PLAY
CONTACT

Martin har +20 års erfaring fra toneangivende danske og internationale bureauer, der dækker sparring og strategisk udvikling for de største C25-virksomheder, nye mindre startups og offentlige kunder. Og så er han tilfældigvis også et rart menneske, der altid gerne vil snakke. For eksempel med dig.

Executive Commercial Director
Martin Vibe