
The Unicorn og STEP går sammen om kreativitet, data og mennesker

Det er et af landets største bureauer og et af de absolut mest profilerede, som nu slår sig sammen for at skabe indhold og kommunikation i spændingsfeltet mellem data og kreativitet – altid med mennesker i fokus.
To verdener bliver nu til én. Og det giver rigtig god mening, for STEP og The Unicorn er to bureauer, der har meget til fælles. STEP – The Communication Collective leverer kommunikationsløsninger baseret på et af landets største og mest omfattende data setups, og The Unicorn har på relativt kort tid skabt sig et stærkt navn med unikke kreative løsninger og kampagner. Og i begges tilfælde er mennesket altid i fokus.
Derfor er det oplagt at næste skridt tages sammen. For ved at slå et af landets stærkeste databureauer sammen med et af landets stærkeste kreative, kan vi tilbyde et produkt, der mere end nogensinde før er folks tid værd – både kundernes, medarbejdernes og målgruppens tid.
Richard Wraae, CEO for STEP, udtaler:
“Vi har hos STEP længe ledt efter strategisk stærke kommercielle kræfter, der sammen med os kan sætte kreativitet og data+tech i spil og connecte dem med brands. Vi kalder det Datativity, og vi tror på, at det er svaret på fremtidens transformation af brands. Det har vi fundet i The Unicorn, og med dem ser vi frem til at øge det kreative niveau med endnu flere seniorprofiler til vores nuværende 150 specialister. Det er ganske enkelt et match made in heaven.”


Hos The Unicorn er begejstringen ligeledes stor. Her udtaler partner Martin Vibe:
“Verden er i lynhurtig forandring. Nogle ting ændrer sig dog aldrig. Fx den gode historie eller den menneskelige indsigt. Det har vi sådan set altid troet på hos os, men der hersker ingen tvivl om, at vi med STEP nu kan fremtidssikre den tilgang og gøre historierne og løsningerne endnu mere relevante for både virksomhederne og deres modtagere. Og her er STEP ganske enkelt et skridt foran alle andre i Danmark, og heldigvis ser vi tingene på præcis samme måde.”
I forbindelse med købet af The Unicorn skifter bureaudelen under STEP A/S navn til The Unicorn.
STEP A/S fortsætter og det samme gør de andre forretningsenheder under STEP A/S: STEP Sport & Entertainment, OneAd og Step Network. Alle medarbejdere følger med. Der er derfor fortsat både kontorer i Odense og København.

Roller:
- Richard Wraae fortsætter som Chief Executive Officer
- Martin Vibe bliver Commercial Director med reference til Thomas Wagner Chief Commercial Officer
- Peter Metcalfe fortsætter som Creative Director med reference til Christina Vitten Carlsson, Chief Creative Officer.
Kontakt
Richard Wraae, Chief Executive Officer, 21 65 94 44 rw@step.dk
Martin Vibe, Commercial Director, 31 77 40 30 mv@theunicorn.dk
PR & Marketing
Hanne Sjødahl, Head of PR & Marketing, +45 29 80 14 05, hansj@step.dk
Læs også

Case list