Strategisk influencerindsats performede over benchmarks og målsætning

Da Rynkeby lancerede et nyt produkt i God Morgen® Benefit-serien, havde de brug for at skabe awareness omkring produktet og de unikke egenskaber, det indeholder.
Spørgsmålet var: Hvordan sælger man præbiotika (kostfibre, der er gode for tarmene) på en måde, der både er #instaworthy og informativ? Særligt, når det er et emne, der er reguleret i forhold til, hvad du må kommunikere. Svaret blev en influencerkampagne baseret på grundig briefing, dataindsamling og monitorering. Kampagnen er en del af et større mediemix, hvor The Unicorn har været ansvarlig for håndteringen og eksekveringen af influencerindsatsen. En indsats, der skabte trafik til websitet, fik følgerskaren til at stige med 86 % i perioden, og performerede 145 % bedre end målsætningen i forhold til antal visninger.

@mayadroem

@mayadroem
@mettehelena

@mayadroem

@stephaniefisker

@emmamartiny

@sarahfrost
@emmamartiny

@mettehelena

@mayadroem
@sarahfrost
Influencerkampagne skal matche det øvrige brand
Når der skal rekrutteres influencers til en kampagne, handler det ikke bare om rækkevidde og følgere. Det handler også om at finde et troværdigt brandmatch. I denne case havde vi især to parametre for øje i rekrutteringsfasen:
-
Influencerne skulle matche God Morgen® som brand
-
De skulle ramme to specifikke målgrupper
Forbind forskellige platforme med influencers
Vores strategi var at tilpasse influencerindsatsen med de øvrige markedsføringsinitiativer for at skabe en connection mellem de forskellige platforme. De udvalgte influencers skabte trafik til websitet, hvor brugere kunne deltage i en quiz og lære mere om produktet. Derudover bidrog de med organisk reach, trafik, content og flere følgere til God Morgens Instagramprofil.
Story af @sarafrost
@mettehelena
”Vi har i processen været enormt glade for samarbejdet. De har varetaget hele processen – lige fra udvælgelse af influenterne baseret på et stærkt datasæt, opsætning af KPI’er, eksekvering og afrapportering. For os, handler det i bund og grund om at finde en hårfin balance mellem at tage datadrevne valg og opnå høj ROI – men samtidig sikre det helt optimale brandmatch og troværdighed i et influencer-samarbejde. STEP Influence har været en kompetent sparringspartner igennem hele processen og kampagnen levererede på alle de performance KPI’er, der var opsat – og faktisk mere til”
Simone Lunde Udsen, Senior Brand Manager hos Rynkeby
Både stigningen af følgere og antal visninger performer over de KPI’er, vi havde opsat i samarbejde med Rynkeby-teamet. Og kigger vi på benchmark for markedet, performer kampagnen mere end 20 % bedre.
Er du nysgerrig på, om influencermarketing også kan skabe fremgang i din forretning?
Influencermarketing er en naturlig del af mediemixet for mange succesfulde virksomheder. I The Unicorn rådgiver vi vores kunder omkring brugen af influencers, og vi kan hjælpe med alt fra rekruttering til eksekvering og afrapportering af din kampagne.
Vil du høre mere om mulighederne, så tag fat i vores Head of Media Planning, Anée Danevig Plange, på 20 47 18 55 eller andap@step.dk.