Rosengårdcentret: Hvordan en revitalisering af brandet gav flere besøg

Hvordan positionerer et shoppingcenter sig op mod ”læg i kurv fra sofaen”-convenience?
Rosengårdcentret havde et ønske om at få løftet deres branding, besøgstal og besøgstid. Det betød en revitalisering af deres identitet hele vejen rundt. Gennem forbrugerindsigter stod det klart, at centrets største konkurrent er nethandlen. Uden sammenligning. Derfor lagde vi en strategi om at fokusere på alt det, nettet ikke har. Alt det, der gør centret til noget mere. Og i stedet for at fokusere på de enkelte butikker, fokuserer vi nu på helheden. På alt det, der skaber Rosengårdcentret som brand. Alt det, der frister.



En brandingstrategi, der er et univers af fristelser
Vi har ikke bare skabt en ny brandidentitet. Vi har skabt et helt inspirations- og oplevelsesunivers på tværs af kanaler. Et univers, du bliver suget ind i, når du scroller gennem Instagram-feedet eller bladrer i et af magasinerne. Et univers, der profilerer Rosengårdcentret som et samlet brand.



#altdetderfrister
Rosengårdcentret slog besøgsrekord i et år med corona
”[…] kunderne er kommet tilbage i sådan en grad, at Q3 (2020) faktisk har slået besøgsrekord” sådan lød det fra Casper Bach Andersen, Rosengårdcentrets centermanager, efter den første corona-nedlukning. Og som et af de eneste shoppingcentre i Danmark formåede Rosengårdcentret at ligge over Index100 i besøgstal efter nedlukningen. Det er da tal, man godt kan lade sig friste af.
Skal vi tage en snak om, hvordan vi kan styrke din brandidentitet?
Hvis dit brand også har brug for en stærkere position i markedet, så har vi et team af strategiske og kreative dygtige mennesker, der har stor erfaring med netop det, så ring til Jane. Hun har +20 års erfaring med at vækste virksomheder og arbejde med strategier, branding og kommunikation. Jane er serious business, når det kommer til din business og bundlinje. Og det kan du høre med det samme, når hun tager telefonen.