2020. Creative Circle Award, Silver

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
%
Kendskabsgrad i lanceringsperioden

Kan man løfte kendskabet med et iøjnefaldende logo-design?

Da Radio4 gik i luften, var det med ambitionen om at blive Danmarks nye taleradio inden for det første år. At opnå et solidt kendskab og etablere en identitet, der både var seriøs og opmærksomhedsskabende, genkendelig og ny. Vores logo-design skulle med andre ord skabe følelsen af, at ”det logo kender jeg ” uden at blive en gentagelse af det, alle andre gør.

IdĂŠen med Radio4-logoet: Et, du liiiige skal kigge en gang ekstra pĂĽ

4-tallet blev iscenesat, fordi det netop var dĂŠt, der var unikt ved navnet. Og ved at smelte 4-tallet og A’et sammen, skabte vi et navnetrĂŚk, der pĂĽ ĂŠn gang udfordrer og leger med modtageren – prĂŚcis som radioens indhold ogsĂĽ gør det. Og som kan skabe den stop-op-effekt, der kan vĂŚre med til at løfte Radio4’s kendskabsgrad.

Den intense, nĂŚsten violette blĂĽ farve differentierer Radio4 og spiller pĂĽ de blĂĽ toners tillidsvĂŚkkende karakter. Mens rammen omkring logoet med det omvendte 4-tals form tegner en underspillet taleboble, der symboliserer den dialog, som taleradioen ønsker at skabe. 

I stedet for at følge konventionerne for et klassisk radio-logo, valgte vi at tage i udgangspunkt i det formsprog, vi kender fra TV, de digitale og auditive platforme i vores logo-design. Fordi radio ikke lÌngere bare er lyden af en transistor, men i lige sü høj grad er lyden af den digitale verden, vi lever i, hvor podcast og streaming vinder over de traditionelle müder at bruge medier pü.

Radio4 vandt bĂĽde kendskab og en Creative Circle Award

Resultatet blev et stÌrkt logo, der pü Ên gang ligner noget, du kender og noget, du ikke har set før.

Og så skabte det, præcis som Radio4 ønskede, kendskab. Ikke blot i kommunikationsbranchen, hvor det blev honoreret med en Creative Circle Award, 2020 – men også dér, hvor det var vigtigst: Hos danskerne, hvor Radio4’s kendskabsgrad allerede i lanceringskampagnen voksede til 34 %.

Radio … bil *bodum bum tss*

Vi kunne ikke lade vĂŚre. Det kunne Radio4 heldigvis heller ikke.


2020. Creative Circle Award, Silver

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
%
Kendskabsgrad i lanceringsperioden
Christina CarlssonChief Creative Officer+45 40 20 25 10chvca@step.dklinkedin

Skiller dit logo-design sig nok ud fra mĂŚngden?

Vores designere vil elske at kaste tegnepennen op for dit brands visuelle identitet. Særligt, hvis du har lyst til at vinde priser – eller endnu bedre; hjerter – med det.

Ring til Carlsson, hvis du er med pĂĽ den plan?

mail

Vil du vĂŚre up-to-data?

Sign up til vores nyhedsbrev her, og hold dig opdateret pü de nyeste muligheder i forhold til at gøre din forretning og kommunikation mere datadrevet (lÌs: succesfuld):

❤️ VIDEN OG INDSIGTER
Du elsker det. Vi elsker det. Vi sender det.

🖕 SPAM
Du hader det. Vi hader det. Vi ville aldrig sende det.