Jensens Bøfhus take away satte omsætningsrekord under corona

Da statsministeren dikterede en nedlukning af Danmark, den 11. marts 2020, smøgede vi ærmerne op. For hvor Jensens Bøfhus hidtil havde været næsten 100 % restaurantdrevet, skulle hele morgendagens omsætning fremover komme fra take away-salg. Det krævede, at man var omstillingsparat, og de skulle ske hurtigere, end målgruppen kunne nå at sige ’Favoritbøf’.
For Jensens Bøfhus har take away og udbringning af mad aldrig udgjort en stor prioritet i forretningen. Men man har et standpunkt, til der kommer en pandemi, og fra den ene dag til den anden skulle take away stå øverst på menuen. Så vi fik travlt. Der skulle udvikles et køreklart leveringssystem i samarbejde med Wolt, JustEat og – usædvanligt, men effektivt – Taxa Fyn.
Samtidig skulle vi på rekordtid udbrede kendskabet hos målgruppen, blandt andet gennem to kampagnefilm på TV2. Foruden den taktiske kommunikation, vi satte i søen for at konvertere målgruppen til kunder.
Massiv medieindsats gav os en ROI på +9
Med både en taktisk og en brandende film på TV skabte vi hurtigt stort kendskab til Jensens Bøfhus take away. Filmene var også med til at placere Jensens Bøfhus top of mind hos målgruppen. Men awareness alene kan ikke gøre det. Målgruppen skulle konverteres til salg, og det sikrede vi gennem annoncering på både sociale medier og display samt AdWords.
”Husk Jensens Bøfhus take away – og alle de andre”
Coronakrisen tvang hele restaurationsbranchen i knæ, og kriser af den kaliber skal man stå sammen for at overleve. Så det opfordrede Anders Nikolajsen, tidligere direktør for Jensens Bøfhus, os til at gøre. Vi indrykkede hans tale på TV2 News, hvor han appellerede til, at vi alle huskede at støtte vores lokale restauranter, caféer og pizzeriaer ved at købe take away.
I 30 år har Jensens Bøfhus serveret bøffer og softice for danskerne, men på få sekunder forsvandt hele fundamentet. Ved at være omstillingsparate i en fart formåede vi alligevel at ændre forretningen til take away og nå et omsætningsindex på 35 af den budgetterede totalomsætning. Alene fra salg af take away. For hver krone, vi investerede i social ads-kampagner, fik vi investeringen 16 gange igen på omsætning.
”Vi udkom med en løsning, der var eksekveret på højt niveau, og som hurtigt lykkedes med at flytte forretningen”
Anders Nikolajsen, tidligere direktør for Jensens Bøfhus
Skal vi hjælpe dig med at gøre det umulige muligt?
Så lad os tage en snak. Start med at ringe til Eva. Hun har drevet bureau de sidste 25 år og er hardcore forretningskvinde – som dog også er indehaver af et smørblødt hjerte, der har givet hende den arbejdsskade, at hun føler kærlighed og ansvar for sine kunders forretning, som var det hendes egen. Får du fat i en ægte fynbo, har du ringet helt rigtigt.