
Hvordan vi lancerede Netflix’ første danske serie

Netflix bad os om at lauche The Rain – en post-apokalyptisk, coming-of-age serie – for hele det nordiske marked. Cool brief, ik?
Men i stedet for at dykke ned i overlevelsesklichéerne opdagede vi, at showet handlede om noget større end det: Identitet. For hvem er man som en ung dansker, når alt det, du kender, er væk?
For at sætte gnist til vores strategi tog vi fat i det mest danske, vi overhovedet har – vores nationalmelodi – og omskrev den fra nutid til datid. Fra ”Der er et yndigt land” til ”Der var et yndigt land.”
Sangen blev sunget af en af Danmarks mest populære sangerinder Oh Land, og blev brugt i seriens trailer, på outdoor og på sociale medier. Og uden at afsløre alt for meget blev The Rain en så stor succes, at der siden er kommet to sæsoner mere.


Har du også en forretning, vi sammen skal løfte mod stjernerne?
Så ring til Martin. For han har mere end 20 års erfaring fra toneangivende danske og internationale bureauer, haft europæisk ansvar for kunder på tværs af brancher og har bred erfaring fra hele spektret af reklame og marketingdiscipliner. Med en økonomiuddannelse fra CBS kan du stole på, at Martin forstår din forretning og besidder kompetencer, der dækker sparring og strategisk udvikling for de største C25-virksomheder, over nye mindre startups til offentlige kunder. Får du fat i en virkelig rar og sympatisk mand, har du fat i den helt rigtige Martin.
Vil du se mere eller tilbage til cases?

Case list