
Hvordan vi fik Matas tættere på

Da Matas mødte stor konkurrence fra nye, aggressive spillere på markedet, bad de os om at skabe en ny brandplatform.
Løsningen blev skabt ud fra en simpel men stærk indsigt: Med mere end 250 butikker over hele landet er Matas tæt på stort set alle danskere. Og de er der altid, uanset om vi har brug for dem i puberteten eller pensionsalderen.
Med det udgangspunkt udviklede vi brandplatformen ”Tættere På”. Formålet var at minde os alle sammen om, at vi skal tættere på hinanden. Det er nemlig kun når vi er tættere på hinanden, at vi rigtigt forstår hinanden. Platformen blev både foldet ud på et brandingniveau og på taktisk niveau med budskaber som ”tættere på huden”, ”tættere på hinanden”, ”tættere på puberteten” osv.
Derudover skabte vi også en helt ny brand identitet (CVI) samt branded content som f.eks. et online talkshow med Sofie Linde som vært



Har du også en forretning, vi sammen skal løfte mod stjernerne?
Så ring til Martin. For han har mere end 20 års erfaring fra toneangivende danske og internationale bureauer, haft europæisk ansvar for kunder på tværs af brancher og har bred erfaring fra hele spektret af reklame og marketingdiscipliner. Med en økonomiuddannelse fra CBS kan du stole på, at Martin forstår din forretning og besidder kompetencer, der dækker sparring og strategisk udvikling for de største C25-virksomheder, over nye mindre startups til offentlige kunder. Får du fat i en virkelig rar og sympatisk mand, har du fat i den helt rigtige Martin.
Vil du se mere eller tilbage til cases?

Case list