Case
CUPRA
AWARENESS
MERE SPANSK ENERGI TIL DANSKERNE

I Danmark kan vi rigtig godt lide biler, men de høje afgifter betyder, at vi bliver selektive i vores bilvalg og vælger det, vi kender. CUPRA havde derfor udfordringen: Hvordan skaber vi kendskab til og salg af vores nye elbil, CUPRA Born

Kampagnen resulterede i en vedvarende stigning i ordrer med et ordreindeks på 241, en markant forbedring fra perioden før. 2024-kampagnen overgik sidste års kampagne med et indeks på 128 og opnåede stor organisk dækning på Magnus Millangs Instagram med 532.605 eksponeringer og 213.807 views. Kampagnen overgik også CUPRAs interne benchmarks på samtlige målepunkter, for eksempel 200 % højere gennemsnitlig seertid og 73,75 % højere ad recall rate.

Vi udviklede kampagnen “Vamos, Danmark” med Magnus Millang som frontfigur. Og ved at blande humor med det spanske livssyn skabte vi et CUPRA-univers, der både adskiller sig fra konkurrenterne og rammer målgruppens følelser.

CONTACT

Martin har +20 års erfaring fra toneangivende danske og internationale bureauer, der dækker sparring og strategisk udvikling for de største C25-virksomheder, nye mindre startups og offentlige kunder. Og så er han tilfældigvis også et rart menneske, der altid gerne vil snakke. For eksempel med dig.

Executive Commercial Director
Martin Vibe