Digital marketing, SoMe, SEO, SEM, display. You name it. We own it.
Strategi, idéer og indrykning er intet uden hinanden. Derfor har vi samlet de mennesker, der skaber kommunikationen og de mennesker, der får den ud at leve, under samme tag her i kollektivet. Og fodret dem med 2,8 mio. førstepartsdata. Den symbiose, tror vi på, giver de bedste forudsætninger for at lykkes med digital marketing – og at få dit brand til at være på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt med det rigtige indhold.
Digital marketing eller offline medier? Se, hvad vi kan hjælpe med 
Nu kender du vores tilgang. Lad os kigge på, hvad vi helt konkret kan gøre for dig:
- Medieplanlægning og mediestrategi (alle kanaler, on-/offline)
- Social Media Marketing (paid media og organisk)
- SEO og SEM
- Analyse og performancemonitorering
- Display/Programmatic Buying
Og det uddyber vi lige:
Medieplanlægning
Vi lægger strategien for, hvordan du skal udkomme. Det gør vi på baggrund af:
-
Markedsdata
-
Indsigtsbaseret målgruppeanalyse
-
Din virksomheds udfordringer
-
(den kreative idés optimale eksekveringsplatform – hvis idéen er opstået på forhånd)
Vi bruger vores egne data, dine data og kvalitative og kvantitative analyser fra analysebureauer. Sådan får vi den mest valide indsigt i, hvad dine (potentielle) kunder føler, tænker og agerer ud fra. Og sådan bliver vi i stand til at definere målsætninger for omsætning og profit – og på baggrund heraf komme med anbefalinger til budget og timing. Skulle det ikke matche dine forventninger, kigger vi sammen på alternative løsninger. Det tror vi mere på end ’mødes-på-midten-kompromisser’. Det kan vi godt gøre, hvis det er dit ønske – men et kompromis vil aldrig være vores anbefaling. Det kan lyde lidt firkantet. Men vi er egentlig bare reelle. For det er essentielt for os, at vi helt ind i hjertet tror på, at den investering vi laver med dine penge, kommer til at betale sig. Og helst mere end det.
-
Vi arbejder på alle platforme – offline og online.
-
Vi har specialister med op til 30 års erfaring siddende i vores team.
-
Vi har adgang til 2,8 mio. førstepartsdata.
Det er motherfucker meget data.
At få adgang til det, kan give dig en reel konkurrencefordel, når det kommer til digital indrykning (#disneylandofdata). Så vi uddyber lige, hvad vi kan hjælpe med inden for den kategori
Social Media Marketing
Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat, LinkedIn. And counting.
Algoritmerne giver ik’ en fuck for, hvad vi lærte i går, og nye muligheder og medier popper op og presser os til next level forandringsparathed. At følge trop kan føles som et fuldtidsarbejde. Det er det også. Men du kan gøre det til vores i stedet for dit. Vi har nemlig flere gode kollegaer, som er hardcore specialiserede i SoMe marketing og paid social og som ikke laver andet end:
Paid social media:
- Strategi
- Opsætning af målsætninger
- Indrykning
- Monitorering
- Afrapportering
Organic social media:
- Strategi (i samarbejde med Creative)
- Planlægning
- Indrykning
- Afrapportering
Du kan tage et kig på vores case for Jensens Bøfhus, hvor vi løftede organisk performance på engagement med 315 %
SEO og SEM
Hvis ikke du findes på Googles side 1, findes du så overhovedet? Ikke for 98 % af søgemaskinens brugere i følge NN Group* (!!!). Heldigvis findes der specialister, der kender metoderne til at komme frit frem fra den ufrivillige gemmeleg – og heldigvis findes de lige her i The Unicorn. Vores SEO/SEM-specialister kan hjælpe dig med:
SEO – Search Engine Optimization:
Optimering af website på baggrund af forbrugernes søgeadfærd:
- Organisk gennemgang af website
- Teknisk analyse
- Konkurrentanalyse
- Søgeordsanalyse
- Linkbuilding-strategi
- Sitespeed-optimering
- Intern websitestruktur
- Indholdsoptimering
- Løbende optimering
Vi er certificerede Google Partners og håndterer mange af Googles værktøjer i vores arbejde med SEO, bl.a. Google My Business, Google Tag Manager og Google Search Console.
SEM – Search Engine Marketing
Betalt annoncering på Google – i daglig tale ofte kaldet: Google annoncering – og alt hvad det indebærer fra start til slut:
- Søgeordsanalyser ift. kunders behov og målgruppe
- Afdækning af relevant annonceringsindsats ift. behov og målgruppe (Search, Shopping, Display, Youtube)
- Søgeordsanalyser eller produktanalyser
- Analyse af markedet og konkurrenter
- Kampagnestrategi ift. struktur, målgrupper, geografi, demografi mv.
- Estimering af performance og annonceringsbudget
- Budgetplanlægning ift. efterspørgsel samt høj-/lavsæsoner
- Løbende optimering af kampagner
- Løbende sparring ift. nye tiltag
- Løbende afrapporteringer
- Opsætning af kampagner i Google Ads
* https://www.nngroup.com/articles/pinball-pattern-search-behavior/
Analyse og performancemonitorering
Performanceanalyse af kampagner på alle digitale platform:
- Opsætning af dashboards
- On-going evaluering og optimering for konstant sikring af højest mulig medieeffektivitet, herunder kigger vi på:
- Hvilke målgrupper virker bedst?
- Hvilke kreativer performer bedst (hvis flere)?
- Hvilken fordeling i spend giver det bedste output?
- Struktur på kampagneopsætning
- Afrapportering
Display-annoncering
Folk elsker at hade dem. Men dataen siger, at display-annoncer ofte virker.
Derfor har vi flere hardcore specialister inden for feltet, som kan hjælpe med:
- Strategi ift. mål og målgruppe
- Anbefaling til annonceformater (vi arbejder både med statiske formater og rich media ads)
- Indrykning og optimering af kampagner
- Afrapportering
I forhold til indkøb af annonceplads, arbejder vi med:
- Programmatic buying – automatisk køb og salg af annoncer via bud i auktioner i real tid gennem fx Adform
- Direct buying – direkte salg af annonceplads, hvor der forhandles pris, placering og datoer for annonceringen
Skal vi tage en snak om, hvordan vi kan styrke dit brand?
Så ring til Anée. Hun var blandt de første, der indrykkede reklamer på TV – og har lige siden hjulpet brands med at træffe de gode beslutninger i valget mellem de mange (og hele tiden nye) medier. Anée giver dig det holistiske overblik og hendes team supplerer med konkret specialistviden. Fanger du en rar og rolig kvinde i den anden ende af røret, så har du helt sikkert ringet rigtigt.